HYDROTERAPIE

AQUATERAPIE

Jako jediné rehabilitační centrum v Jihomoravském kraji máme k dispozici kompletní hydroterapii pro rehabilitaci zvířecích pacientů. V našem centrum pro hydroterapii využíváme podvodní běžecký pás, krytý bazén a perličkovou vanu.

Hydroterapie je velmi vhodnou metodou ŕehabilitace při ortopedických a neurologických onemocnění. Vhodná i při obezitě, u geriatrických pacientů a u sportovních psů. Vlivem odporu vody a teplotou vody se nezatěžují klouby a posiluje se kardiovaskulární systém.

Indikace:

• onemocnění páteře
  • dysplazie kyčelních kloubů
  • dysplazie loketních kloubů
  • po chirurgických operacích
  • obezita
  • poporodní ochabnutí svalů
  • degenerativní onemocnění
  • sportovní psi

• PODVODNÍ BĚŽECKÝ PÁS

Před samotnou rehabilitací v podvodním běžeckém pásu dojde k osprchování končetin. Vstup na pás je zajištěn přes protiskluzovou rampu. Poté dojde k napuštění ohřáté vody do výšky, dle potřeb pejska. Voda je udržována v čistotě a bez bakterií díky filtrům a UV lampy, bez použití chemických dráždících prostředků. Po celou dobu rehabilitace je přítomen majitel, který pejska chválí a odměňuje pamlsky či hračkou.

Na podvodním pásu je možné nastavit různou rychlost, dle potřeb stavu pohybového aparátu. Náš podvodní pás je opatřen možností náklonu běžecké plochy, kde pejsek chodí jakoby do kopce, aby mohl posílit více určité svalové partie. Pro lepší posílení svalstva a fyzické kondice je možné využít i protiproudu. Podvodní pás je nyní nově napojen na software,kde se zaznamenávají konkrétní údaje o stavu svalstva a fyzické kondice, aby jsme mohli lépe sledovat vývoj zlepšování rehabilitace v čase.

• KRYTÝ BAZÉN

Jsme vybaveni i krytým bazénem, který lze využít při nepřizni počasí k hydroterapii nebo jej využíváme pro nepohybující se pacienty k rehabilitaci.

• WHIRPOOL-Perličková vana

Hned po chirurgických operacích, kdy ještě není vhodná klasická hydroterapie, je vhodné využít působeníím bublinek, kterí stimulují propriorecepci.